Това решение обаче е непълно и според мен трябва да се съобразят с предложението на един приятел и да го разширят:
Имайки предвид безпочвените аргументи за "консумация" на първата брачна нощ, преди ден за пост, "денят на мъртвите" или други абсурдни аргументи, които ще се появят, трябва да се запитаме - лошо нещо ли е бракът? Какво казва Библията по въпроса?
Първото чудо, което Христос извършва е на сватбата в Кана Галилейска. Според много изследователи на новя завет - това не е случайно. С това си действие Христос благославя брака като чисто и свято нещо. Незнам защо някои хора се опитват да го изкарат като нещо долно и мръсно. Днес, когато все по-малко хора решават да сключат брак е най-неподходящото време да се налагат забрани и ограничения. Точно обратното трябва да се говори повече по въпроса, да се разяснява на младите и дори да се улеснява сключването на брак. Идеята за първата брачна нощ като нещо нечисто, което не трябва да се прави в навечерието на пости... та нали в посланието до евретие се казва, че "брачното легло е чисто” (Евреи 13:4) Този въпрос се обезсмисля от един друг факт - първата брачна нощ в днешно време почти винаги се случва доста преди брака. Не е ли това повод вместо да се налагат поредните забрани, които никой няма да спази да се разясни на християните повече за брака и брачния живот? Макар че да се слуша за брака и семейството от монаси не е най-добрият съвет.
Чест прави на Двери на православието, че повдигнаха въпроса и разработват цяла рубрика - Църквата и тайнството венчание с цел да разяснят за същността на венчанието и абсурдността на решението на синода.